Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Klub Kajakowy Diabliscie-k

Idź do treści

Menu główne:

2009 WIERZYCA, WISLA, NOGAT - spływ 1

Spływy kajakowe > Spływy lat 2007-2010

22 - 24 czerwiec 2009 roku. Indywidualny Spływ Kajakowy Trzema Rzekami. Popłynęliśmy we dwóch z Danielem na moich jedynkach SOLO. Rozpoczeliśmy od Wierzycy zaraz za Starogardem Gdańskim, za zaporą Owidz. Do wieczora dotarliśmy w okolice Dębiny po przepłynięciu ok. 26 km. Na trasie było parę niewielkich przeszkód. Następnego dnia całkiem na luzie dotaliśmy do Gniewu robiąc kolejne 30 km. Obóz rozbiliśmy przy promie, zaraz przy Wiśle. Trzeciego dnia skoro świt przeprawiliśmy się przez dość spokojną Wisłę na drugi brzeg i płyneliśmy dalej do śluzy w Białej Górze. Wisła - nie da się ukryć - dała nam w kość. Cały czas pod wiatr ... nie było lekko. Dotarcie do śluzy - choć to raptem ok.10 km - zajęło nam łądnych parę godzin. Za śluzą w Białej Górze, już na Nogacie okazało się, że wiatr dalej nam nie sprzyja. Fale przelewały się przez dzioby skutecznie nas zwalniając. Pomomo tego ok. 16.00 dotarliśmy do Malborka, pod zamek, gdzie odebrał nas BOB. Wierzyca na tym odcinku - super, natomiast pływanie kajakiem po Wiśle i Nogacie - raczej do przyjemności nie należy.

Warto zobaczyć ...

Śluza Biała Góra zespół budowli hydrotechnicznych budowanych od XVI wieku w celu rozdziału wód Wisły i Nogatu, który do tego wieku był głównym nurtem Wisły. Podział ten był zawsze źródłem konfliktów pomiędzy Gdańskiem a Elblągiem. Urządzenia, zniszczone w czasie wojen szwedzkich, odbudowano w XIX wieku przenosząc rozgałęzienie rzek 4km w dół, do miejscowości Piekło. System rozbudowywano w początkach XX wieku. Tworzą go śluzy i jazy oraz wrota przeciwpowodziowe pomiędzy doliną Wisły a Nogatu oraz śluza na wpadającej do Nogatu rzece Liwie. Reguluje on poziom wody w Nogacie i umożliwia żeglugę. Z obiektu roztacza się rozległa panorama Doliny Wisły, wnętrze obiektu nie jest możliwe do zwiedzania, można oglądać konstrukcję z zewnątrz.